Beställningar - privatkunder


Det krävs inte att du registerar dig på lautapelit.fi för att kunna handla via nätbutiken. Det underlättar dig dock vid framtida köp ifall du är registrerad, och det gör det även möjligt för oss att erbjuda ännu bättre kundservice.

Summan av innehållet av din varukorg syns på varje sida vid sidans högra kant, och om du för kursorn över ordet "Varukorg" så ser du också vilka produkter som finns i korgen. Om du vill kan du undersöka varukorgens innehåll mer noggrant genom att klicka på funktionen "Varukorg".

Genom att trycka på funktionen "köp nu" så öppnar du ett nytt fönster där du kan välja hur många exemplar av produkten du vill beställa. Då du bekräftar mängden av exemplar med funktionen "köp" så kommer du automatiskt till kassan. Om du däremot vill fortsätta söka efter spel innan du förflyttar dig till kassan så skall du ta bort krysset ur rutan för "jag fortsätter automatiskt till varukorgen".

När du vill förflytta dig till kassan klickar du på funktionen "varukorg" som finns till höger på sidan. Vid kassan kan du kontrollera innehållet av din varukorg, och ta bort produkter ur den. Du kan också tömma varukorgen helt och hållet.

Om du inte är en registrerad användare så skall du i det här skedet ge dina kontaktuppgifter. Alla fält markerade med en asterisk (*) är obligatoriska. Om du är en registrerad användare så sparas dina kontaktuppgifter automatiskt i samband med din första beställning. Efter det behöver du endast logga in, så fylls kontaktuppgifterna i automatiskt. Ifall dina kontaktuppgifter är felaktiga, eller har ändrats, så kan du göra ändringar i dem via varukorgen.

Efter att du gett din information kan du välja betalningssätt. Alternativen är de vanligaste bankernas nättjänster, samt kreditkort utfärdade av Luottokunta.

När du har kontrollerat innehållet i din varukorg, fyllt i dina kontaktuppgifter och valt betalningssätt klickar du på ikonen för kassaapparat. Det här tar dig rakt till betalningstjänsten för det betalningsätt du valt. Var noggrann med att klicka dig tillbaka till försäljarens (lautapelit.fi) sidor efter att betalningen är gjord. Om det blir ogjort kommer det ingen kvittans från bankens nättjänst till vår nätbutik, och din beställning kan fördröjas med upp till flera veckor.

Du får en bekräftelse på din beställning via e-post.

Om du har frågor angående din beställning, så ta gärna kontakt via e-post eller telefon. Våra kontaktuppgifter finns under fliken "kontaktuppgifter".

Leveransvillkor

Vi levererar dina inköp till posten senast en vardag efter att du har gjort din beställning. Ifall produkten du beställt är slut, så meddelar vi så fort som möjligt om situationen via e-post. Din beställning skickas till dig närmast liggande postkontor eller postanstalt.

Då beställningen packas får du till den e-post address du angett en försändelsekod. Med hjälp av försändelsekoden kan du följa med din försändelse och hämta paketet då det väl har anlänt. Vi rekommenderar att ni kontrollerar eventuella filter för skräppost på er e-posttjänst ifall koden inte dyker upp i inboxen. Posten skickar givetvis alltid ett ankomstavi då försändelsen nått ert postkontor, men tack vare flera års erfarenhet rekommenderar vi inte att ni enbart förlitar er på det.

Leveranskostnaderna till postkontor eller postanstalt är 3,90 euro för beställning vars summa är mindre än 60 euro. Beställningar som överstiger 60 euro levereras kostnadsfritt. Med din leverans får du en fraktsedel som fungerar både som kvitto över dina uppköp och som garantisedel.

Om produkterna du beställt levereras till en annan address än faktureringsaddressen så utkrävs ett faktureringstillägg på 2,90 euro.

Ovannämnda leveransvillkor gäller endast för leveranser inom Finland .

Summering av leveranskostnader inom EU-länderna:

Land: beställning under 60e : beställning 60e eller över:
Finland, avhämtning från posten3,90-
Finland, avhämtning från Itella Smart Post automat2,90-
Nederländerna, Belgien, Lettland, Litauen, Luxemburg, Sverige, Tyskland, Danmark, Estland.3,90 + 8,908,90
England, Spanien, Irland, Italien, Österrike, Grekland, Cypern, Malta, Monaco, Portugal, Polen, Frankrike, Slovakien, Slovenien, Tjeckien, Ungern3,90 + 12,9012,90

Problemsituationer och returer

Våra främsta mål är alltid smidig kundbetjäning och nöjda kunder, och vi gör dagligen vårt bästa för att garantera detta. Tyvärr går inte alltid allting enligt planerna. Detta är dock ingen orsak till panik, vår kundservice ger professionell betjäning även då det gäller snäppet otrevligare ärenden. I reklamationsärenden strävar vi efter att betjäna kunden såväl snabbt som professionellt, och detta gäller även för eventuella returer eller andra problemsituationer, exempelvis bristfälliga produkter eller försändelser som tappat bort sig på vägen

Problem med försändelser

Är din försändelse försenad eller vilse på vägen? Ta kontakt med vår kundservice på info@lautapelit.fi eller per telefon på 09-622 5560 så reder vi ut vad som felas med er försändelse.

Returer

Är ni inte nöjda med era uppköp?
Konsumentskyddslagen garanterar 14 dagars returrätt för produkter som köpts från en näthandel. Se våra Instruktioner för returer.