*** Valitettavasti asiakastilit eivät vielä toimi tässä verkkokauppaversiossamme. ***

Puuttuvat osat

Vaikka kaikki pelijulkaisijat tekevät varmasti parhaansa, aina joskus uusissakin peleissä saattaa olla valmistusvirheitä tai laatikosta puuttuu jotakin. Eri julkaisijoilla on erilaisia tapoja hoitaa asia kuntoon. Yleisin tapa on, että pelin julkaisijalla on oma varaosapalvelu. Nopein tapa saada puuttuvat osat on olla yhteydessä suoraan valmistajaan, mutta mikäli se syystä tai toisesta ei ole mahdollista tai mielekästä, auttaa asiakaspalvelumme mielellään asiassa.

Seuraavassa listaa suurimpien julkaisijoiden varaosakäytännöistä:


Lautapelit.fi:

Jos ostamassasi uudessa pelissä on virheitä, ilmoita pelin puutteet sähköpostitse osoitteeseen info@lautapelit.fi. Mukana tulee olla osoitteesi, kopio kuitista ja mielellään puhelinnumerosi. Hoidamme itse kaikkien julkaisujemme varaosatoimitukset, riippumatta siitä mistä olet pelin ostanut. Huomaa kuitenkin, että valikoimasta poistuneisiin vanhoihin peleihimme ei välttämättä ole enää varaosia saatavilla.

HUOM! Varaosapalvelu hoidetaan keskitetysti Helsingin myymälästämme . Tampereen myymälästä ei varaosia kannata kysellä. Toki puuttuva osa voidaan toimittaa Tampereen myymälästä noudettavaksi.


Muut suomalaiset julkaisijat:

Competo / Marektoy / Peliko / Martinex

Näiden yritysten pelien osalta pyydämme ottamaan ensiksi yhteyttä Lautapelit.fi asiakaspalveluun.

Tactic

Tacticin tuotteiden puutteista voi ilmoittaa mailitse info@tactic.net.


Ulkomaiset julkaisijat:

Alredac Entertainment Group (AEG):

AEG:n tuotteiden puutteista voi ilmoittaa mailitse customerservice@alderac.com.

Asmodee:

Seuraavat julkaisijat ja tuotemerkit ovat Asmodeen omistuksessa ja tuotevirheiden osalta pyydämme ottamaan ensiksi yhteyttä Lautapelit.fi asiakaspalveluun.

Asmodee, Days of Wonder, Enigma Distribution, Fantasy Flight Games, Z-Man Games, sekä englanninkieliset Catan-tuotteet. Bombyx, Edge Entertainment, Esdevium, Filosofia, GameWorks, Libellud, Ludically, Ludonaute, Pearl Games, Plaid Hat Games, Repos Production, Space Cowboys, Windrider Games, Ystari Games.

Gigamic:

Gigamicin yhteydenottolomake löytyy osoitteesta www.gigamic.com/contacter-gigamic.php. Lautapelit.fi:n suomeksi julkaistujen pelien osalta tulee toki ottaa yhteyttä Lautapelit.fi asiakaspalveluun.

Hasbro (mm. MB, Wizards, Avalon Hill, Parker Brothers):

Hasbron tuotteet saapuvat meille monesta eri lähteestä, joilla on eri kanavat varaosatoimituksille. Mikäli Hasbron tuotteissa ilmenee puutteita, pyydämme ottamaan ensiksi yhteyttä Lautapelit.fi asiakaspalveluun.

Kosmos:

Kosmoksen omille julkaisuille yhteydenottoohjeet löytyvät sivulta www.kosmos.de/content/service/

Lookout Spiele:

Joihinkin sellaisiin Mayfairin peleihin, jotka ovat alun perin Lookout Spielen tuotantoa, voi saada varaosia myös Lookoutilta (ersatzteile@lookout-spiele.de).

Pegasus Spiele ja Eggertspiele:

Pegasus Spielen yhteydenottolomake https://pegasus.de/en/spare-parts-service

Joihinkin sellaisiin Pegasuksen peleihin, jotka ovat alun perin Eggertspielen tuotantoa, voi saada varaosia myös Eggertspieleltä (info@eggertspiele.com).

Queen Games:

Queen Gamesin yhteydenottolomake https://ssl.queen-games.com/en/missing-parts/

Rio Grande Games:

Rio Grande Gamesin tuotteista puuttuvista osista voi tehdä ilmoituksen heidän lomakkeensa www.riograndegames.com/customer_service.html kautta tai sähköpostitse osoitteeseen Riogame@aol.com. Lautapelit.fi asiakaspalvelu auttaa tarvittaessa.

Steve Jackson Games:

Steve Jackson Gamesin (mm. Munchkin-tuotteet) puutteista voi ilmoittaa mailitse orders@sjgames.com.

Tasty Minstrel Games (TMG):

TMG:n tuotteiden puutteista voi ilmoittaa mailitse parts@playtmg.com.

päivitetty 12.05.2020.


Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Toimitamme tilaamasi tuotteet postin kuljetettavaksi viimeistään heti tilaustasi seuraavana arkipäivänä. Mikäli tilaamasi tuote on tilapäisesti loppu, ilmoitamme sinulle siitä mitä pikimmin puhelimitse tai sähköpostitse. Tilauksesi toimitetaan lähimpään postitoimipaikkaasi, tai valitsemaasi SmartPOST automaattiin mikäli se on mahdollista. Automaattien täyttymisen vuoksi Posti varaa itselleen oikeuden ohjata lähetyksen toiseen automaattiin tai lähimpään postikonttoriin. Posti EI hyväksytä siirtoja lähettäjällä eikä vastaanottajalla, joten emme voi muuta kuin pahoitella mahdollista mielipahaa jota siirto voi aiheuttaa.

Kun tilaus pakataan, saat lähetyksen seurantakoodin tilauksen yhteydessä antamaasi sähköpostiin. Seurantakoodilla voit seurata paketin kulkua, ja noutaa paketin sen saavuttua. Suosittelemme tarkistamaan sähköpostiohjelmistosi roskapostisuodattimet jos koodia ei kuulu. Posti toki lähettää myös paperisen saapumisilmoituksen paketin saavuttua postitoimipaikkaasi, mutta vuosien kokemusten perusteella emme suosittele jättämään noutoa sen varaan.

Toimituskulut postitoimipaikkaan ovat 3,90 euroa ja SmartPOST automaattiin 2,90 euroa / alle 60 euron tilaus. Yli 60 euron tilauksista ja "nouto myymälästä" tilauksista ei veloiteta lainkaan toimituskuluja. Saat tilauksesi mukana pakkauslistan, joka toimii kuittina ostoksestasi sekä mahdollisena takuutodistuksena.

Jos tilatut tuotteet toimitetaan eri osoitteeseen kuin laskutusosoitteeseen, peritään ylimääräinen laskutuslisä 2,90 euroa.

"Nouto Helsingin myymälästä" tilauksissa on hyvä huomioida että tuotteet voi noutaa vasta sen jälkeen kun on saanut asiasta erillisen mailin. Tilaus ja sen jälkeen suoraan myymälään kävely ei valitettavasti toimi.

Edellä mainitut toimitusehdot koskevat ainoastaan Suomeen toimitettavia tilauksia.

Alla yhteenveto toimituskuluista EU-maihin:

Maa:alle 60e tilaus:60e tai yli tilaus:
Suomi, nouto postista3,90-
Suomi, nouto Itella SmartPOST automaatista2,90-
Alankomaat, Belgia, Latvia, Liettua, Luxemburg, Ruotsi, Saksa, Tanska, Viro.3,90 + 8,908,90
Englanti, Espanja, Irlanti, Italia, Itävalta, Kreikka, Kypros, Malta, Monaco, Portugali, Puola, Ranska, Slovakia, Slovenia, Tsekki, Unkari3,90 + 12,9012,90

Ongelmatilanteet ja palautus

Tavoitteenamme ovat palveluumme sekä tuotteisiimme tyytyväiset asiakkaat ja teemme joka päivä parhaamme tämän tavoitteen saavuttamiseksi. Valitettavasti kaikki ei kuitenkaan aina mene suunnitelmien mukaan. Mutta ei hätää, asiakaspalvelumme palvelee teitä asiantuntevasti myös vähemmän mukavissa asioissa. Reklamaatiokäsittelymme hoitaa nopeasti ja ammattimaisesti kaikki mahdolliset ongelmatilanteet, kuten esim. kadonneet lähetykset, vialliset tuotteet tai muut yllättävät ongelmat.

Tilauksenne toimituksessa on ongelmia

Viivästynyt toimitus tai kadonnut lähetys? Ottakaa yhteyttä asiakaspalveluumme info@lautapelit.fi tai puh. 09-622 5560, niin selvitämme toimituksesi sijainnin.

Asiakaspalautukset

Ettekö olleet tyytyväisiä ostokseenne? 
Kuluttajasuojalaki takaa verkkokaupasta ostetuille tuotteille 14 päivän palautusoikeuden. Katso palautusohjeemme.
Huom! Verkkokaupassa maksettuihin myymälästä noudettaviin tilauksiin sovelletaan myymälän 14 päivän vaihto-oikeutta, niillä ei ole etämyynnin palautusoikeutta.

päivitetty 02.09.2019