Palautusehdot

Asiakaspalautukset

Ettekö olleet tyytyväisiä ostokseenne?
Lautapelit.fi tarjoaa verkkokaupasta ostetuille tuotteille 14 päivän palautusoikeuden. Jos haluatte palauttaa tuotteen, olkaa ystävällinen ja ottakaa yhteyttä ensin asiakaspalveluumme info@lautapelit.fi.

Palautusohjeet kotimaan tilauksille

Tulosta

ja liitä se mukaan asiakaspalautukseen yhdessä tilauksesi lähetteen kanssa.

  • 1. Pakkaa tuote hyvin. Huomioi, että tuotepakkauksen tulee palautettaessa olla täysin myyntikuntoinen, joten siihen ei tule liimata esimerkiksi osoitetarroja. Ethän myöskään pakkaa palautettavaa tuotetta turhaan ylisuureen laatikkoon.
  • 2. Liitä palautuksen mukaan Asiakaspalautuslomake täytettynä sekä kopio lähetteestä.
  • 3. Toimita asiakaspalautus lähimpään postin toimipisteeseen ja kerro virkailijalle kyseessä olevan asiakaspalautus. Mikäli tilauksesi toimitettiin automaatin kautta, myös palautuksen voi tehdä sitä kautta.

Palautusosoite on:
Lautapelit.fi Oy
611657 Asiakaspalautus
Urho Kekkosen katu 1
00100 Helsinki

Palautusta tehdessä kannattaa huomioida seuraavat asiat:

  • Ohjeiden mukaisesti tehty palautus on maksuton. 
  • Noutamaton tilaus EI OLE ohjeiden mukainen palautus (eikä siis maksuton).
  • Muista kuin ohjeiden mukaisista palautuksista veloitetaan 15e käsittelykulut sekä toimituskulut.
  • "Nouto myymälästä" tilaukset lasketaan myymälämyynniksi eikä niillä ole etäkaupan palautusoikeuksia sen jälkeen kun ne on noudettu.
  • Saadut kampanja-alennukset voivat muuttua palautusta käsiteltäessä. Jos esimerkiksi palautatte tilauksestanne yhden tai useamman tuotteen ja ostosumma jää palautuksen jälkeen ilmaisen toimituksen edellyttämän rajan (60 eur) alle, perimme normaalit postikulut (3,90 eur) palautuksen yhteydessä, samoin kuin palautettuun tuotteeseen liittyvät mahdolliset kaupanpäälliset.
  • Postin asiakaspalautus koskee vain verkkokauppamme kautta tilattuja tuotteita. Mikäli olette ostaneet tuotteen myymälänoutona, niin palauttakaa tuote ystävällisesti myymälään josta se on noudettu. Ottakaa silloin mukaan kuitti ostoksestanne.
  • Emme lunasta postiennakolla lähetettyjä asiakaspalautuksia. Lautapelit.fi pidättää oikeuden periä kustannukset asiakkaalta, jos asiakaspalautus on tehty aiheetta tai sopimusehtojen vastaisesti.
  • Maksun palautus tapahtuu maksunvälittäjämme Paytrailin järjestelmän kautta.


Asiakaspalvelumme auttaa teitä mielellään kaikissa asiakaspalautuksiin liittyvissä asioissa sähköpostitse osoitteessa info@lautapelit.fi.

Palautusohjeet kansainvälisille tilauksille

Voit palauttaa tuotteen 14 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Ulkomaan palautuksissa vastaat itse palautuskuluista.

Palautusosoite on:
Lautapelit.fi Oy
611657 Asiakaspalautus
Urho Kekkosen katu 1
00100 Helsinki

Jos haluatte palauttaa tuotteen, olkaa ystävällinen ja ottakaa yhteyttä ensin asiakaspalveluumme info@lautapelit.fi. Liitä palautuksen mukaan kopio lähetteestä. 

Tuotteen tulee palautettaessa olla täysin myyntikuntoinen, joten siihen ei tule liimata esimerkiksi osoitetarroja. Tuotteita, jotka on palautettu avattuna, vaurioituneena tai muuten huonokuntoisena ei hyvitetä.

Huomioithan, että noutamaton tai lunastamaton tilaus ei ole palautus ja veloitamme palautuneista tuotteista niiden käsittelystä ja toimituksesta aiheutuneet kulut.

Käsittelemme palautukset tuotteiden saavuttua. Tilauksen hyvitys käsitellään samalla maksutavalla, jolla teit tilauksen. PayPalin ylimääräisiä maksukuluja ei hyvitetä.

Palautusta tehdessä kannattaa huomioida seuraavat asiat:

  • Noutamaton tilaus, kuten tilaus jota ei ole noudettu ajoissa tai joka palautuu maksamattomien tulli- ja kuljetuskulujen takia, ei ole palautus. Veloitamme asiakkaan laiminlyönnin takia palautuneista paketeista 25,00 euron käsittelymaksun sekä postitus- ja tullikulut. Myös muista palautuksista, jotka eivät ole tässä kuvattujen menettelyjen mukaisia, veloitetaan 25,00 euron käsittelymaksu.
  • Tuotteen palautuksen yhteydessä tulee palauttaa myös tuotteen mukana ilmaiseksi toimitetut promo ja bonustuotteet.
  • Emme lunasta postiennakolla lähetettyjä asiakaspalautuksia. Lautapelit.fi pidättää oikeuden periä kustannukset asiakkaalta, jos asiakaspalautus on tehty aiheetta tai sopimusehtojen vastaisesti.
  • Jos haluat peruuttaa vielä matkalla olevan tilauksen, veloitamme siitä lisämaksun, koska kuljetusyritykset sakottavat meitä tästä palvelusta. Kaikissa tapauksissa käsittelemme hyvitykset vasta, kun paketti on saapunut meille.
  • Emme voi peruuttaa tilauksia, jotka ovat jo lähteneet Suomesta. Näissä tapauksissa sinun on lähetettävä paketti itse takaisin palautusta varten.
  • Käsittelemme maksun palautukset maksujärjestelmiemme Paytrailin ja PayPalin kautta.

Vaurioituneet tai kadonneet paketit

Jos saatte vahingoittuneen tuotteen tai tilauksestanne puuttuu jokin tuote ottakaa yhteyttä asiakaspalveluumme info@lautapelit.fi. Olkaa ystävällinen ja liittäkää mukaan tilausnumero ja kuva vahingosta.

Kansainväliset toimitukset:

Jos tilauksenne tuhoutuu tai katoaa kuljetuksen aikana, otamme yhteyttä kuljetusyritykseen hyvitysten maksamiseksi. Kuljetusyritys hyvittää meille kustannukset, ja me toimitamme hyvityksen eteenpäin teille. Huomaathan, että yritykset korvaavat kadonneet paketit painon mukaan arvon sijaan.

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Ostaminen lautapelit.fi verkkokaupasta ei vaadi rekisteröitymistä lautapelit.fi:n käyttäjäksi. Rekisteröityminen helpottaa kuitenkin omia ostoksiasi jatkossa ja mahdollistaa taholtamme paremman asiakaspalvelun.

Jos et ole rekisteröitynyt käyttäjä, tulee sinun täyttää yhteystietosi. Kaikki tähdellä merkityt kentät tulee täyttää huolellisesti, etenkin puhelinnumero. Se takaa nopeimman yhteydenottokanavan ongelmatapauksissa, ja varmistaa mm. pakettien saapumisilmoitukset. Jos olet rekisteröitynyt käyttäjä, yhteystietosi tallentuvat ensimmäisen tilauksesi yhteydessä. Tämän jälkeen sinun tarvitsee vain kirjautua sisään ja yhteystietosi täytetään valmiiksi. Mikäli yhteystietosi ovat muuttuneet tai virheelliset, voit korjata ne tilauksen yhteydessä.

Tietojen täyttämisen jälkeen voit valita maksutavan. Vaihtoehtoina ovat Paytrailin kautta yleisimmät verkkopankit.

Kun olet tarkistanut tuotteet ja niiden määrät, täyttänyt tarvittavat tiedot ja valinnut haluamasi maksutavan, klikkaa kassakone ikonia. Painallus vie sinut suoraan valitsemasi maksutavan verkkomaksuun.

Tilausvahvistuksen saat sähköpostilla; noin 10 minuutin sisällä maksun suorittamisesta. Jos et saa tilausvahvistusta, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Jos sinulla on kysyttävää tilauksestasi, ota meihin yhteyttä sähköpostitse tai puhelimitse. Yhteystietomme löydät "Yhteystiedot" linkin kautta.

Kun tilaus pakataan, saat tilauksen yhteydessä antamaasi sähköpostiin toimitusvahvistuksen joka sisältää seurantakoodin tilauksellesi (ei koske noutotilauksia). Seurantakoodilla voit seurata paketin kulkua, ja noutaa paketin sen saavuttua. Suosittelemme tarkistamaan sähköpostiohjelmistosi roskapostisuodattimet jos koodia ei kuulu. Posti toki lähettää myös tekstarisaapumisilmoituksen paketin saavuttua postitoimipaikkaasi.

Toimitusehdot

Toimitamme tilaamasi tuotteet Postin tai DB-Schenkerin kuljetettavaksi viimeistään heti tilaustasi seuraavana arkipäivänä. Mikäli tilaamasi tuote on tilapäisesti loppu, ilmoitamme sinulle siitä mitä pikimmin puhelimitse tai sähköpostitse. Tilauksesi toimitetaan lähimpään noutopisteeseesi, tai valitsemaasi pakettiautomaattiin mikäli se on mahdollista. Automaattien täyttymisen vuoksi Posti ja DB-Schenker varaavat itselleen oikeuden ohjata lähetyksesi toiseen automaattiin tai lähimpään noutopisteeseen. Ne EIVÄT hyväksytä siirtoja lähettäjällä eikä vastaanottajalla, joten emme voi muuta kuin pahoitella mahdollista mielipahaa jota siirto voi aiheuttaa.

Toimituskulut Suomessa automaattiin tai noutopisteeseen ovat 4,90 euroa / alle 70 euron tilaus. Yli 70 euron tilauksista ja "nouto myymälästä" tilauksista ei veloiteta lainkaan toimituskuluja. 

Saat tilauksesi mukana pakkauslistan, joka toimii kuittina ostoksestasi sekä mahdollisena takuutodistuksena.

"Nouto Helsingin myymälästä" ja "Nouto Tampereen myymälästä" tilauksissa on hyvä huomioida että tuotteet voi noutaa vasta sen jälkeen kun on saanut asiasta erillisen viestin. Tilaus ja sen jälkeen suoraan myymälään kävely ei valitettavasti toimi.

Edellä mainitut toimitusehdot koskevat ainoastaan Suomeen toimitettavia tilauksia. Toimituskulut ulkomaille määräytyvät valitun palvelun mukaisesti ostoskorissa.

Ongelmatilanteet ja palautus

Tavoitteenamme ovat palveluumme sekä tuotteisiimme tyytyväiset asiakkaat ja teemme joka päivä parhaamme tämän tavoitteen saavuttamiseksi. Valitettavasti kaikki ei kuitenkaan aina mene suunnitelmien mukaan. Mutta ei hätää, asiakaspalvelumme palvelee teitä asiantuntevasti myös vähemmän mukavissa asioissa. Reklamaatiokäsittelymme hoitaa nopeasti ja ammattimaisesti kaikki mahdolliset ongelmatilanteet, kuten esim. kadonneet lähetykset, vialliset tuotteet tai muut yllättävät ongelmat.

Tilauksenne toimituksessa on ongelmia

Viivästynyt toimitus tai kadonnut lähetys? Ottakaa yhteyttä asiakaspalveluumme info@lautapelit.fi tai puh. 09-622 5560, niin selvitämme toimituksesi sijainnin.

Asiakaspalautukset

Ettekö olleet tyytyväisiä ostokseenne? 
Kuluttajasuojalaki takaa verkkokaupasta ostetuille tuotteille 14 päivän palautusoikeuden. Katso palautusohjeemme.

Huom! Verkkokaupassa maksettuihin myymälästä noudettaviin tilauksiin sovelletaan myymälän 14 päivän vaihto-oikeutta, niillä ei ole etämyynnin palautusoikeutta.

Päivitetty 11.06.2025

Tuotehaku

Suosituimmat haut